Wacht niet op je tante

Wacht niet op je tante


Ga zelf naar Marokko op één van deze 2 reizen

Weekendjes weg

Weekendjes weg


Efkes helemaal weg

Gerust boeken

Gerust boeken


#fuckcorona. Maar hoe pakken we reizen nu aan?

Op goede voet

Op goede voet


Reizen organiseren vanuit passie en engagement, hoe doen we dat?

Bootz & Bubbels

Bootz & Bubbels


Reizen in je beperkte bubbel bij onze vrienden van Anders Reizen.

Veelgestelde vragen over reizen en corona

Gaat mijn reis door?

  • Wanneer weet ik of mijn reis zal doorgaan?
    Ten laatste 4 weken voor vertrek beslissen we of je reis kan plaatsvinden of niet. Hierbij baseren we ons op meerdere factoren, zoals de toestand op de bestemming en de inreisvoorwaarden. Als het programma kan worden uitgevoerd zoals voorzien (behoudens evt. kleine, niet-essentiële aanpassingen) kan de reis doorgaan. Indien dat niet het geval is, of wanneer er een (in)reisverbod geldt, annuleren we de reis en krijg je je geld terug. Voor groepsreizen geldt bijkomend dat het minimum aantal deelnemers moet bereikt zijn.
  • Wat als mijn bestemming vlak voor of tijdens mijn reis rood kleurt?
    Als het programma kan worden uitgevoerd zoals voorzien (behoudens evt. kleine, niet-essentiële aanpassingen) kan de reis doorgaan. Indien dat niet het geval is, annuleren we de reis en krijg je je geld terug.  

Kan ik annuleren?

  • Mijn reis wordt geannuleerd door Bootz
    Als Bootz je reis annuleert dan krijg je de reeds betaalde som terug, wat de reden van annulatie ook is (reisbeperkingen, onvoldoende deelnemers bij een groepsreis,...). Als je een corona-tegoedbon hebt gebruikt om je reissom te betalen, dan wordt de bon opnieuw geactiveerd zodat je hem op een later tijdstip weer voor een andere boeking kan gebruiken.

  • Ik annuleer zelf mijn reis
    Wanneer je zelf je reis annuleert, rekenen we annulatiekosten aan zoals in de Bijzondere Reisvoorwaarden bepaald.
    Als je een annulatieverzekering hebt afgesloten en de reden van annulatie valt onder die verzekering, dan krijg je deze kosten via de verzekering terugbetaald. Goed om weten: onze annulatieverzekering van Allianz dekt ook annulatie wanneer je kort voor het vertrek positief test.
    Een alternatief voor annulering is het wijzigen van datum of bestemming van je reis. In dat geval hanteren we wijzigingskosten die vaak voordeliger uitvallen dan de annulatiekosten. Een overzicht van deze kosten vind je eveneens in de Bijzondere Reisvoorwaarden.

  • Mijn vaccinatiedatum valt tijdens de reis
    De vaccinatiecampagne van de overheid is inmiddels zo ver gevorderd dat in principe iedereen - behoudens medische redenen - in staat is om zich tijdig te laten vaccineren. Als je vaccinatie in de periode van je reis valt, is dit geen reden om kosteloos te annuleren.

  • Kan ik kosteloos annuleren als ik niet gevaccineerd ben en mijn reisbestemming dit vereist?
    De vaccinatiecampagne van de overheid is inmiddels zo ver gevorderd dat in principe iedereen - behoudens medische redenen - in staat is om zich tijdig te laten vaccineren. Mocht voor een bepaalde bestemming een vaccinatie verplicht zijn en jij bent niet gevaccineerd, dan is dit geen reden voor kosteloze annulatie. 

  • Kan ik kosteloos annuleren als blijkt dat ik na terugkeer in België in quarantaine moet, of verplicht getest worden?
    Als de reis kan worden uitgevoerd zoals voorzien, is quarantaine geen reden om kosteloos te annuleren, en evenmin wanneer je na afloop een of enkele tests moet afleggen..

Corona-tegoedbon

  • Hoe wissel ik mijn tegoedbon in?
    Als je bij het boeken van een reis de code van je tegoedbon doorgeeft, wordt het bedrag van de bon automatisch op je reissom in mindering gebracht. Indien er een restsaldo op de tegoedbon blijft staan, dan wordt er voor dat bedrag een nieuwe tegoedbon verstrekt, met dezelfde geldigheidsdatum als de oorspronkelijke bon.

  • Kan ik mijn tegoedbon verlengen?
    Wanneer je je bon niet kan verzilveren voor de vervaldatum, dan kan deze probleemloos worden verlengd. Ook na de vervaldatum kan hij worden gebruikt bij de boeking van een reis.
    En al die tijd blijft hij verzekerd tegen financieel onvermogen door het Garantiefonds.

  • Wat als mijn reis geannuleerd wordt?
    Als je een corona-tegoedbon hebt gebruikt om een reis te betalen en deze wordt geannuleerd, dan wordt de bon opnieuw geactiveerd zodat je hem op een later tijdstip weer voor een andere boeking kan gebruiken.

  • Kan ik mijn corona-tegoedbon laten terugbetalen?
    Een corona-tegoedbon is terugbetaalbaar vanaf één jaar na de datum van uitgifte. Overeenkomstig het ministerieel besluit dat de modaliteiten van corona-tegoedbons bepaalt, beschikken wij dan nog over 6 maanden om de terugbetaling effectief te doen. Al die tijd is je bon door het Garantiefonds verzekerd tegen financieel onvermogen.
    Om terugbetaling van je bon te vragen, volstaat een e-mail met vermelding van de code van je bon.

 

Goed verzekerd op reis

Een goede reisverzekering is belangrijk, dit geldt eens te meer tijdens de coronacrisis.

Op onze webpagina over reisverzekeringen vind je een overzicht van alle mogelijkheden om je te verzekeren, en een antwoord op veelgestelde vragen i.v.m. de dekking betreffende covid19.

 

Disclaimer

Alle informatie op deze pagina is onder voorbehoud van de huidige wetgeving en met de kennis momenteel voorhanden. Verandering in wetgeving of wijzigingen inzake de coronasituatie, kunnen ten allen tijden zorgen voor een aanpassing van bovenstaande informatie.