Beperkte plaatsen

Beperkte plaatsen


Eisleck Trail

Eisleck Trail


één van de mooiste paden van de Luxemburgse en Belgische Ardennen

Parque nacional de Ordesa y Monte Perdido

Parque nacional de Ordesa y Monte Perdido


Lange naam, lange tocht

Gerust boeken

Gerust boeken


#fuckcorona. Maar hoe pakken we reizen nu aan?

Op goede voet

Op goede voet


Reizen organiseren vanuit passie en engagement, hoe doen we dat?

We've got your back(pack)

We've got your back(pack)


Jouw rugzak en Bootz staan voor je klaar. Laat maar van je horen.

Weekendjes weg

Weekendjes weg


Efkes helemaal weg

Alles is beter met een busje

Alles is beter met een busje


Met negen on the road to everywhere!

Bootz & Bubbels

Bootz & Bubbels


Reizen in je beperkte bubbel bij onze vrienden van Anders Reizen.

Veelgestelde vragen over reizen en corona

Gaat mijn reis door?

  • Wanneer weet ik of mijn reis zal doorgaan?
    Ten laatste 4 weken voor vertrek beslissen we of je reis kan plaatsvinden of niet. Hierbij baseren we ons op meerdere factoren.
    • Is de kleurcode van de bestemming rood, dan gaat de reis niet door.
    • Bij oranje of groen kan de reis doorgaan, waarbij de aanbevelingen of richtlijnen van onze overheid en die van de bestemming moeten worden gevolgd (bijv. verplichte vaccinatie of test,...)..

In elk geval moeten we er zeker van zijn dat de reis kan uitgevoerd worden zonder al te veel wijzigingen of obstakels.

Voor groepsreizen geldt bijkomend dat het minimum aantal deelnemers moet bereikt zijn. En omdat bij groepsreizen de deelnemers uit verschillende bubbels komen, moeten we kunnen garanderen dat hun veiligheid en gezondheid niet in het gedrang komt.

  • Wat als mijn bestemming vlak voor of tijdens mijn reis rood kleurt?
    • Kleurt je groene/oranje reisbestemming binnen de 4 weken voor vertrek plots toch nog rood, dan annuleert Bootz de reis en krijg je de reeds betaalde reissom terug.
    • Krijgt je bestemming tijdens jouw reis een rode kleur, dan zorgen we ervoor dat je zo snel mogelijk terug naar huis kan keren. De kosten hiervan zijn voor ons.

 

Kan ik annuleren?

  • Mijn reis wordt geannuleerd door Bootz
    Als Bootz je reis annuleert dan krijg je de reeds betaalde som terug, wat de reden van annulatie ook is (reisbeperkingen, onvoldoende deelnemers bij een groepsreis,...). Als je een corona-tegoedbon hebt gebruikt om je reissom te betalen, dan wordt de bon opnieuw geactiveerd zodat je hem op een later tijdstip weer voor een andere boeking kan gebruiken.
    Opgelet: wat niet wordt terugbetaald is de reisverzekering indien die annuleringsdekking bevat, tenzij de annulering het gevolg is van onvoldoende deelnemers.

  • Ik annuleer zelf mijn reis
    Wanneer je zelf je reis annuleert, rekenen we annulatiekosten aan zoals in de Bijzondere Reisvoorwaarden bepaald.
    Als je een annulatieverzekering hebt afgesloten en de reden van annulatie valt onder die verzekering, dan krijg je deze kosten via de verzekering terugbetaald. Goed om weten: onze annulatieverzekering van Allianz dekt ook annulatie wanneer je kort voor het vertrek positief test.
    Een alternatief voor annulering is het wijzigen van datum of bestemming van je reis. In dat geval hanteren we wijzigingskosten die vaak voordeliger uitvallen dan de annulatiekosten. Een overzicht van deze kosten vind je eveneens in de Bijzondere Reisvoorwaarden.

  • Mijn vaccinatiedatum valt tijdens de reis
    Als je vaccinatie in de periode van je reis valt, is dit geen reden om kosteloos te annuleren. De eerste vaccinatie kan je verplaatsen, de tweede jammer genoeg niet. Houd hiermee rekening bij het plannen van je vakantie. Meer hierover vind je op https://www.laatjevaccineren.be/vaccinatie-en-vakantie. Daar staat ook een link naar de pagina waar je je geplande vaccinatiedatum bij benadering kan opzoeken.

  • Kan ik kosteloos annuleren als blijkt dat ik me niet tijdig kan laten vaccineren?
    Mocht voor een bepaalde bestemming een vaccinatie verplicht zijn en de doelgroep waar jij toe behoort is nog niet in staat om in België gevaccineerd te worden, dan kan je uiterlijk 4 weken voor vertrek kosteloos te annuleren. Dit recht vervalt wanneer er een alternatief is om tot de bestemmingte worden toegelaten, zoals een negatieve coronatest.

 

Corona-tegoedbon

  • Hoe wissel ik mijn tegoedbon in?
    Als je bij het boeken van een reis de code van je tegoedbon doorgeeft, wordt het bedrag van de bon automatisch op je reissom in mindering gebracht. Indien er een restsaldo op de tegoedbon blijft staan, dan wordt er voor dat bedrag een nieuwe tegoedbon verstrekt, met dezelfde geldigheidsdatum als de oorspronkelijke bon.

  • Kan ik mijn tegoedbon verlengen?
    Wanneer je je bon niet kan verzilveren voor de vervaldatum, dan kan deze probleemloos worden verlengd. Ook na de vervaldatum kan hij worden gebruikt bij de boeking van een reis.
    En al die tijd blijft hij verzekerd tegen financieel onvermogen door het Garantiefonds.

  • Wat als mijn reis geannuleerd wordt?
    Als je een corona-tegoedbon hebt gebruikt om een reis te betalen en deze wordt geannuleerd, dan wordt de bon opnieuw geactiveerd zodat je hem op een later tijdstip weer voor een andere boeking kan gebruiken.

  • Kan ik mijn corona-tegoedbon laten terugbetalen?
    Een corona-tegoedbon is terugbetaalbaar vanaf één jaar na de datum van uitgifte. Overeenkomstig het ministerieel besluit dat de modaliteiten van corona-tegoedbons bepaalt, beschikken wij dan nog over 6 maanden om de terugbetaling effectief te doen. Al die tijd is je bon door het Garantiefonds verzekerd tegen financieel onvermogen.
    Om terugbetaling van je bon te vragen, volstaat een e-mail met vermelding van de code van je bon.

 

Goed verzekerd op reis

Een goede reisverzekering is belangrijk, dit geldt eens te meer tijdens de coronacrisis.

Op onze webpagina over reisverzekeringen vind je een overzicht van alle mogelijkheden om je te verzekeren, en een antwoord op veelgestelde vragen i.v.m. de dekking betreffende covid19.

 

Disclaimer

Alle informatie op deze pagina is onder voorbehoud van de huidige wetgeving en met de kennis momenteel voorhanden. Verandering in wetgeving of wijzigingen inzake de coronasituatie, kunnen ten allen tijden zorgen voor een aanpassing van bovenstaande informatie.